Az első hivatalos képeket már tavaly novemberben láthattunk az új Ducati Monsterről. Nem változtattak olyan radikálisan rajta, mint amennyire azt a rajongók remélték, de attól még egy kellemes motor benyomását kelti. Nem régiben a nemzetközi sajtó kipróbálhatta az új Monstert, így már tapasztalatokat is fel lehet lelni az interneten.
A Monstert alapvetően városba és kanyargós hegyi utakra tervezték, elődjéhez képest kényelmesebb üléspozícióval, alacsony ülésmagassággal (770 milliméter) és teljesen digitális műszeregységgel. Ezek között helyet kapott a DDA, azaz a Ducati saját köradat analizáló rendszere is.
Ducati Monster 2008
A Monster 696 léghűtéses, L-motorja mindössze csak 80 lóerőre és 69 newtonméter maximális nyomatékra képes, azonban mivel az egész gép csak 152 kilogramm, feltétlen sportos menetdinamikára lehet számítani. A Ducati szerint az új Monster váza és lengőkarja lényegesen merevebb, mint elődjéé, amely egy összességében feszesebb konstrukciót eredményez. Ez érezteti pozitív hatását a nagysebességű haladáskor.
Elöl 43 milliméteres Sowah USD villákat, hátul állítható előfeszítésű Sachs egységet találunk. A motorkerékpár 16 colos, elöl 120/60 hátul 160/60-as gumikon gurul. Hatsebességes váltó, APTC csúszókuplung, elöl két 320 milliméteres Brembo féktárcsa, hátul 245 milliméteres tárcsa járul hozzá az élményhez.
A Motorcyclenews munkatársa, Adam Child így összegezte a próba után tapasztalatait:”Az első benyomás olyan, mint a régi Monsteren, sok részlet megmaradt a régi motor karakteréből és érzéséből. De az új motor sokkal, sokkal jobb. Az új Monster sokkal jobban irányítható, a régi kissé alulkormányozott volt, de ez új gyönyörűen kanyarodik, ahogyan kell.”…”Ami megdöbbentett az az új Monster kiváló sebességváltója.”